הושלם כיבוש מחנה שאטי ברצועה; גורמים בצה"ל: "אסור לעצור"

קובי פינקלר No Comments on הושלם כיבוש מחנה שאטי ברצועה; גורמים בצה"ל: "אסור לעצור"

צה"ל השלים בצהריים את כיבוש המוצב האחרון של חמאס במחנה הפליטים שאטי ובקרוב יושלם כיבוש צפון הרצועה. "ייצרנו תנאים משמעותיים להכרעתו של החמאס בצפון הרצועה", אומרים בצבא ולדבריהם צריך להשלים את המשימה

צילום: דובר צה"ל
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שבועיים וחצי אחרי תחילת התימרון הקרקעי, צה"ל השלים בצהריים את כיבוש המוצב האחרון של חמאס במחנה הפליטים שאטי.

לפי ההערכות בפיקוד הדרום אמורות שלוש האוגדות להפגש בקרוב ובכך יושלם למעשה כיבוש צפון הרצועה כאשר אוגדה 162, זו שנכנסה מצפון מצוייה בשעה זו במרחק 300 מטרים ממתחם בית החולים שיפא.

בצה"ל מדברים על הלחימה הקשה בדרך לכיבוש צפון הרצועה. כך לדוגמא כיבוש מוצבי 17 וכיבוש הדגל במוצב הספינה, מוצב גדול שבו נמצאו אמצעי לחימה רבים ביותר וכן חומרים מסווגים ביותר של החמאס.

video
play-sharp-fill

פעולה נוספת אותה השלימה אוגדה 162 היתה כיבוש המרובע הביטחוני שם היה מצוי המטה המדיני והמודיעיני של החמאס ובבטן האדמה באחד הפירים היותר משמעותיים בעומק 30 מטרים שהו עד לא מזמן כל ראשי החמאס ובהם גם סינואר ודף.

גורמים באוגדה 162 מספרים על ירידה של 80% בהיקף השיגורים מהשטח הנשלט בידי צה"ל, על כך שנחשפו יותר מ-95% מהתווך התת קרקעי, על מאות אלפי אמצעי לחימה, אבל כדי להשלים את המשימה אסור לדעתם לעצור את הלחימה עד להשלמתה. "ייצרנו תנאים משמעותיים להכרעתו של החמאס בצפון הרצועה", אומרים בצבא ולדבריהם צריך להשלים את המשימה כולל הרס כל התווך התת קרקעי.

כוחות אוגדה 162 פוגעים באופן משמעותי בתשתיות הטרור והיכולות המבצעיות של חמאס. עד כה כוחות האוגדה איתרו יותר מ-160 פירי מנהרות, תקפו כ-2800 תשתיות טרור חיסלו כ-1000 מחבלים ומפקדים מארגון הטרור חמאס. במסגרת פעילות האוגדה ברצועת עזה, כוחות אוגדה 162 פשטו על נכסים אסטרטגיים וחיוניים לארגון הטרור חמאס וביניהם: מוצב כוח 17, הרובע הביטחוני של חמאס, ביה"ח רנתיסי אשר שימש את ארגון הטרור לפעילות צבאית והחזקת החטופים ומוצב באדר.

video
play-sharp-fill

אחד מהאזורים הבולטים ביותר בו פעלו כוחות האוגדה הוא מחנה "שאטי". "שאטי" הוא אחד מהמחנות המרכזיים של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. בתוך המחנה ישנן תשתיות אויב רבות ומרוכזים בו כוחות רבים של גדודי חמאס, וביניהם גדוד שאטי שלקח חלק מרכזי באירועי שבת ה-7 באוקטובר.

צוות הקרב של חטיבה 401 נכנס לשטח רצועת עזה והוביל את יתר הכוחות מצפון הרצועה עד לעומק האויב במחנה שאטי. צוותי הקרב של חטיבת גבעתי וחטיבה 401, השמידו בפאתי שאטי מהיבשה ומהאוויר מטרות רבות, ביניהן מבנים מרכזיים ומוסדות שלטון, השייכים לארגון הטרור חמאס ושמהם הוכוונה פעילות טרור נגד אזרחי ישראל וכוחותינו.

כוחות צוות הקרב של חטיבת הנח"ל, השתלטו על מוצב שאטי, השמידו תשתיות טרור רבות, חיסלו מחבלים ואיתרו 5 פירי מנהרות. במהלך הפעילות, הלוחמים תפסו מחבלי חמאס אשר הועברו לחקירה בשטח ישראל.

לוחמים מצוות הקרב של חטיבת הקומנדו פעלו בצפון מחנה שאטי, לאיתור פעילי גדוד שאטי של ארגון הטרור חמאס והשמדת התשתיות שלו. כוחות החטיבה פשטו על מבנים בעומק המחנה והשמידו תשתיות אויב רבות. בנוסף, ביצעו פשיטה לטיהור מרחב בית ספר בו נמצאו עמדות משגרי נט, כמות גדולה של אמל״ח ותשתיות טרור.

שעות לפני שהכוחות הקרקעיים נכנסו למרחב שאטי, כוחות של חיל האוויר תקפו מטרות אויב במחנה וחטיבה 215 הפעילה אש לטובת הכנת השטח לתמרון הכוחות הקרקעיים.

מפקד אוגדה 162, תת-אלוף איציק כהן: "יצרנו תנאים מאפשרים לפירוק היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס בעיר עזה. מתחילת הלחימה, צה״ל ואוגדה 162 מפרקים את מרכזי הכובד של החמאס ויכולות שהארגון בנה במשך שנים. כוחות האוגדה הרגו מתחילת התמרון הקרקעי למעלה מ-1000 מחבלים וצמצמו בכ-80 אחוז את ירי הרקטות לעבר מדינת ישראל מצפון הרצועה".



0 תגובות